البوابةالرئيسيةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 

وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
M E M O N A D A
عضو ذهبي
عضو ذهبي

محل الاقامة : فى بيتنا طبعا
الوظيفة : طبيب امتياز

مُساهمةموضوع: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 4:33 am

هنا فى نفس المكان فى حالة حوار كتبت منذ ايام عن مبارك المخلوع وصممت على وصفه المخلوع وكررتها اكثر من مرة واعترض البعض ووصل الحوار لمرحلة ماكانت تجب ان تحدث ولكن دعونا من ذلك فليس ذلك هو المهم .. جلس البعض حينها يفتى و يشرح أحكاما فى التفرقه بين التنحى والخلع ويبهرنا بالمعلومات الغزيرة بل ووصف المعارضين لان مبارك غير متنحى وأنه مخلوعا بأنهم لايفقهون شيئا ولا يعلمون شيئا فى الحياه ( رغم تفاهة الجدال وعدم أهميته فقد تحققت المطالب الرئيسيه للشعب ) تماشيا مع بعض المصممين على العناد وعدم الاعتراف بالحقيقه الذين مازالوا يؤيدون الرئيس اللامبارك المخلوع - وهذا رأيهم - ويعتبرونه خرج من الباب الكبير وهو مالم يحدث طبعا . ...... أيضا اقول للمنافقين من مؤيدى الحزب الوثنى ومؤيدى الرئيس فى السراء والضراء والمتلونين وغير الفاهمين ومحاولة اظهاره فى موضوع عزله بصورة البطل رغم ان الموضوع واضح لكل ذى بصيره ولكن للاختصار وبدون غوغائيه وحوارات فاضيه من المتفلسفين الذين ظهروا على حقيقة وحجم تفكيرهم واللى كلامهم طلع فشنك سأكتفى وأقول شاهدوا الحوار الصريح والاستثنائى لثلاثه من قيادات المجلس الاعلى للقوات المسلحة مع منى الشاذلى فى حلقة اليوم من العاشرة مساءا على مدار مايقرب من الاربع ساعات لتعرفوا هل مبارك خرج بارادته كما يزعمون ام كانت البيانات الصادرة بمثابة رسائل مباشرة موجهة للرئيس وبحرفيه شديده !!!
وأيضا تشاهدون اعتراف صرييييييييييح من القادة باتأييد الكامل للثورة وانضمامهم الى الشعب لعزل النظام بل وبالنص كما سأل وائل الابراشى هل تم اجباره من خلال بياناتهم وانعقادهم الدائم والاجابه الصريحة تماما منهم وهل ذلك يخفى على أحد وتأييد الكلام وبالاجماع من القاده .. هذا أصلا وانا لم انسى وجهة نظرى الاساسيه وهى انه ليس شرطا ان يطلق لفظ خلع الرئيس ان يكون من قبل الجيش فهذا سبب واهى يذكرنى بمقولة اننا بالفعل بلد شهادات tongue بل الأصل هو الشعب وارادته الذى رفضه هو ونظامه الفاسد الذى يفضح يوما بعد يوم وسيظل يفضح ان شاء الله ولكنى سأستعين بتلك التصريحات للرد على أى شك فى موضوع ان مبارك لم يرحل مخلوعا ...
موجود فى الحوار وبالتفصيل مفاجات أخرى وتفاصيل مهمه عن الفترة الحاليه والمقبله عن موضوعات كثيرة ومن أروع الحلقات التى أثبتت بالفعل ان هذا اللامبارك الذى عزل غير مأسوف عليه قد رحل خلعا وليس متنحيا ك حالة الزعيم الراحل جمال عبدالناصر عندما أعلن التنحى بعد النكسه- وشتان الفرق فى الشارع طبعا بعد الخطابين فالاول استقبلوه بالبكاء واعادوه مرة أخرى والثانى استقبلوا نجاحهم فى عزله بالزغاريد والتهليل والاناشيد بعدما رفعوا قبلها بيوم واحد الأحذيه فى منتصف خطابه بميدان الشهداء -اى نستطيع وبكل ثقه وبلا نظر الى اى معارض يقول رأيه كما يشاء فهذا حقه ولكن اقتناعا تاما ومن اللحظه الاولى ان الرئيس السابق المعزول من شعبه مخلوع مخلوع مخلوع ومن يكابر ويعترض فهذا شأنه ولكن وضحت الحقيقة تماما ولكل واحد رأيه ويجب احترامه وشكرا

عدل سابقا من قبل M E M O N A D A في الثلاثاء 22 فبراير 2011, 3:51 pm عدل 1 مرات
dr.ali
عضو فضي
عضو فضي

محل الاقامة : here and there
الوظيفة : GP

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 4:44 am

الحقيقة فعلا واضحة لكل ذى بصيرة ولا تحتاج إلى مناورات حوارية

إلى مزبلة التاريخ أيها المخلوع رغما
http://www.way2allah.com
Not all lub-dubs R alike
الريشة الفضية للمنتدى
الريشة الفضية للمنتدى

الوظيفة : -

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 5:21 am

انا قرات خبر من شوية عالفيس بيقول ان مبارك ينكر تنحيه عن السلطة وان وانه يعتبر نفسه مازال رئيس للجمهورية وان حركة التنحى دى جت م القوات المسلحة

انا اول ما سمعت خطاب التنحى اللى قاله عمر سليمان اول حاجة جت ف بالى اشمعنى الخطاب ده اللى عمر سليمان قاله وليه حسنى مسجلوش زى الخطابين اللى قبلهم اللى كان بيصر فيهم ع انه هيخليه لاخر فترته بس مافكرتش ف الموضوع كتير وقلت اهم حاجة انه سابها سواء تنحى او خلع
اعقلها وتوكل
:: عضو مثقف ::

الوظيفة : سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 7:38 am

انت عايز ايه دلوقتي يعني يا محمد يا عبد الله ...؟؟؟
انت قول زي ما انت عايز بس واحنا نقول زي ما احنا عايزين ...
فيه حريه ف التعبير ةما تجبرش الناس ان كلامك بس هو اللي صح ولازم نقول زيك
استحاااااااااااله ال 80 مليون هيافقوا ع حاجه واحده ..وشكرااااااا
*Smily Eyes*
عضو نشيط
عضو نشيط

الوظيفة : طالبة

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 8:42 am

قـــلــب تـــائب كتب:

انا قرات خبر من شوية عالفيس بيقول ان مبارك ينكر تنحيه عن السلطة وان وانه يعتبر نفسه مازال رئيس للجمهورية وان حركة التنحى دى جت م القوات المسلحة

انا اول ما سمعت خطاب التنحى اللى قاله عمر سليمان اول حاجة جت ف بالى اشمعنى الخطاب ده اللى عمر سليمان قاله وليه حسنى مسجلوش زى الخطابين اللى قبلهم اللى كان بيصر فيهم ع انه هيخليه لاخر فترته بس مافكرتش ف الموضوع كتير وقلت اهم حاجة انه سابها سواء تنحى او خلع
يعتبر اللى يعتبره هو الشعب هيسيبه لو فكر يرجع تانى
الناس خلاص صحيوا وعرفوا حقوقهم
كفاية المليارات اللى مسروقه وعمالين يكتشفوها
أنا كنت مفكره انهم سارقين حاجه بسيطه لكن للأسف عماله اسمع أرقام بصراحه غير متوقعه خالص
صحيح ايه حكاية اقرار الزمه الماليه ده اللى هو عمله
tota_tota
عضو مميز
عضو مميز

الوظيفة : banootah

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 9:47 am

TSK TSK

برافو مبروك يا دكتور على احساس النصر
بس اسمحلى ارد رد واحد
مخلوع متنحى والله يا ريس انا لو كنت بشكرك مره واحده قبل كده
انا دلوقتى بشكرك الف مره ومره
لانه فعلا مطلعتش زى الحرامى بن على اللى مكفهوش اللى سرقوه طول عمره من البلد
وراحت مراته فتحت خزن البنك المركزى واحدت دهبها
ولا زى الباشا القذافى اللى اتبع سياسة الارض المحروقه

شكرا ياريس الف شكر
والله انت محترم وانسان
ولو كان دكتور مره سالنى فى موضوع تانى لو اللى مات دا كان ابنى كان هيبقى رد فعلى كده؟
احب ارد عليه دلوقتى وباقتناع ايوه
واظن دى مش حرب مضاده بقى
ولا مبارك هو اللى امر القذافى يعمل كده؟

اما بالنسبه للناس دلوقتى بتقوله عن انه مقلش متنحى صريحه وانه ممكن يرجع
يا جماعه دى كلها مخاوف الاستاذ هيكل
الاستاذ هيكل مرعوب دلوقتى مش مصدق ان مبار يسيب السلطه ويقدر شعبه كده
الاستاذ هيكل حاسس ان طول ما مبارك عايش هو خطر عليه لانه طبعا ناصرى من الدرجه الاولى ويكره مبارك على قدر تقديسه لعبد الناصر
دى كلها تخاريف
مش مبارك رجل الحرب اللى يعمل حركات عيال يا استاذ هيكل
Dr/D.R
عضو جديد
عضو جديد

الوظيفة : ان شاء الله طبيبة المستقبل

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 10:53 am

الفتنة[center]
SmarT HearT
عضو نشيط
عضو نشيط

محل الاقامة : فى ملكوت الله
الوظيفة : طالب علم

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 11:12 am

مخلوع ولا متنحى ولا قاعد حتى ف السلطة مش مهم
الشعب عاوز حقة من عدل والفلوس اللى اتسرقت ومحاكمةالناس الظلمة واهم حاجة استقرار ووضع مصر
مش هنختلف على المسميات ونسيب القضية الاساسية
*عروس الجنه*
عضو فعال
عضو فعال

الوظيفة : \

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 11:22 am

SmarT HearT كتب:
مخلوع ولا متنحى ولا قاعد حتى ف السلطة مش مهم
الشعب عاوز حقة من عدل والفلوس اللى اتسرقت ومحاكمةالناس الظلمة واهم حاجة استقرار ووضع مصر
مش هنختلف على المسميات ونسيب القضية الاساسية
[

مع حضرتك المهم انه مشى ربنا يوحد كلمتنا هدفنا دلوقتى نصلح بلدنا والقانون زي ماقالوا حيرجع حقنا ويحاسب المخطىء
M E M O N A D A
عضو ذهبي
عضو ذهبي

محل الاقامة : فى بيتنا طبعا
الوظيفة : طبيب امتياز

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الثلاثاء 22 فبراير 2011, 2:51 pm

اعقلها وتوكل كتب:
انت عايز ايه دلوقتي يعني يا محمد ...؟؟؟
انت قول زي ما انت عايز بس واحنا نقول زي ما احنا عايزين ...
فيه حريه ف التعبير ما تجبرش الناس ان كلامك بس هو اللي صح ولازم نقول زيك
استحاااااااااااله ال 80 مليون هيافقوا ع حاجه واحده ..وشكرااااااا
متفق معاك ياعتمان باشا فى كلامك باستثناء الجملة دى لانى ببساطه وضحت وقلت ان كل واحد ليه رايه الشخصى اللى أنابحترمه ولم أجبر شخص على رأيى زى ما أنا لى رأيى برضه
وكل واحد متأكد من شئ هو حر ولا أستطيع ان أفرض رايى على الاطلاق عليه فأرجو ان كل واحد يقول رأيه الشخصى عادى خالص مفيش مشكله بشرط الا يشخصن المسأله لأن الكلام واضح انه رأى هناك متفقون عليه وبالطبع مختلفون
وأتفق تماما مع ان الاساس ليس الصيغه التى رحل بها وانما هى النتائج التى حدثت بعد الثورة وهى أن مصر الى الافضل ان شاء الله ولا يهمنا الوصف الاسمى لصيغة رحيله ولكن كان من جانبى وجب التنويه بعد التصريحات المثيرة لقادة القوات المسلحه ...وشكرا

وبعدين ياحاج عتمان انت بتتكلم ليه بعد اللى حصلنا امبارح فى الجراحه Very Happy ههههههههههههههه
اعقلها وتوكل

الوظيفة : سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الأربعاء 23 فبراير 2011, 6:24 am

اقتباس :
وبعدين ياحاج عتمان انت بتتكلم ليه بعد اللى حصلنا امبارح فى الجراحه ههههههههههههههه

انت بتفكرنا ليه بس ...انا مش عارف احنا كنا بنعمل ايه جوه بس ..

Laughing انا حتي الان مصدوم .. Mad Shocked Crying or Very sad
G5A
عضو جديد
عضو جديد

الوظيفة : MS.4

مُساهمةموضوع: رد: وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش   الجمعة 25 فبراير 2011, 3:34 am

ومين قال ان الرئيس المخلوع مطلبش من الجيش ضرب المتظاهرين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وانكشفت الحقيقة .. مبارك المخلوع وأكرر المخلوع باعتراف الجيش
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1